نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد، لباس خادمی امام‌رضا(ع) را بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم شهدای خدمت در آغوش مردم تبریز | آغاز آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز + فیلم و عکس پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز‌به‌کار ششمین دوره مجلس خبرگان | این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است آغاز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری + فیلم ویدئو | درخواست شهید آیت‌الله رئیسی برای تعیین قبرش در حرم رضوی حضور مقامات خارجی در مراسم بزرگداشت شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان
سرخط خبرها

پلیس فتا: ۳۰۰ سرشماره ارسال‌کننده لینک‌های آلوده مسدود شد

  • کد خبر: ۱۷۱۴۵۷
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
پلیس فتا: ۳۰۰ سرشماره ارسال‌کننده لینک‌های آلوده مسدود شد
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۰۰ سرشماره ارسال کننده لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسدود شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار وحید مجید اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص ایمن سازی فضای مجازی و با انجام رصد‌های پیش دستانه در سایه تعامل و همکاری سازمانی با دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ سر شماره ارسال لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ و بدافزار‌های جاسوسی شناسایی و مسدود شد.

رئیس پلیس فتا فراجا ادامه داد: در این راستا، اقدام انتظامی و قضائی علیه مرتکبان در حال اجرا می‌باشد و تعدادی از این متهمان دستگیر و به جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی افزود: ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده و مخرب یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری بوده و بیش از ۹۰ درصد پیامک‌های کلاهبرداری مربوط به سوءاستفاده از نام و اعتبار ابلاغ الکترونیک قضائی سامانه ثنا می‌باشد.

رئیس پلیس سایبری کشور در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از باز نمودن پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده که از طریق سر شماره تلفن‌های شخصی، پیام رسان‌های بومی و غیر بومی برای آن‌ها ارسال می‌شود اکیدا خودداری نمایند.

این مقام مسئول گفت: عموم مردم در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه‌ای که نیاز به امداد و فوریت‌های سایبری دارند می‌توانند از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در ارتباط باشند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->